انواع مدل دکمه, دکمه بلیزی, دکمه شومیزی, دکمه مانتو زنانه, دکمه مجلسی

تجارت دکمه در ایران

تجارت دکمه در ایران

تجارت دکمه در ایران

سال های زیادی از زمانی که دکمه به عنوان یکی از اجزا استایل وارد صنعت مد و پوشاک شده است می گذرد . در زمان های گذشته استفاده از دکمه بیانگر جایگاه اجتماعی افراد بود.

امروزه نیز می توان از دکمه به عنوان زیور الات هم استفاده کرد . در حال حاضر این صنعت به تجارتی بزرگ در دنیا تبدیل شده است.

کارشناسان مد درباره ی تجارت دکمه در حوزه بین المللی و برای کشور هایی که تولید کننده هستند توصیه می کنند که اگر تولید کننده به دنبال امار استفاده مردم از دکمه است فقط کافیست به لباس هایشان توجه کند. چراکه اکثر مردم روزانه حداقل از ۱۰ دکمه در لباس های خود استفاده می کنند . عمر برخی از این دکمه ها تنها چند ماه است. 

تجارت دکمه در ایران

در ایران حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی تنها در تهران مشغول فعالیت در بخش های مردانه و زنانه هستند . به راحتی می توان میزان دکمه مصرفی این واحد را محاسبه کرد.

اگر هر کدام از این واحدا روزانه ۱۰۰ پیراهن با ۱۰ دکمه تولید کنند . روزانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دکمه برای کامل کردن فرایند تولید لباس در این واحدا مورد استفاده قرار می گیرد.

حال اگر بخواهیم میزان مصرف دکمه را در کل کشور محاسبه کنیم این مقدار را باید چهار برابر کنیم.

در نظر داشته باشید که این مقدار صرفا برای تولید پیراهن است . میدانیم که از دکمه در صنعت های مختلف مانند هنر ، در ساخت کیف و تزئینات نیز استفاده می شود.

این مقدار نیاز به دکمه در فعالیت های مختلف نیازمند مراکزی جهت تولید و مراکز پخش انواع دکمه نیز می باشد.

این صنعت تا کنون تغییرات زیادی کرده است و از تنوع بسیار زیادی برخوردار است . تنوع در این صنعت به ذوق و هنر سازندگان مربوط است .

بسیاری از مواد تشکیل دهنده دکمه را می توان از طبیعت پیدا کرد . اما به دلیل حافظت از محیط زیست امروزه بسیاری از تولیید کنندگان از موادی مثل چوب استفاده می کنند . استفاده از این قبیل مواد باعث شده تا کسب و کار های خانگی نیز افزایش یابد.

از کیلویی تا دانه‌ای فروش دکمه وارداتی

همان طور که گفتیم دکمه از مواد گوناگونی ساخته می شوند. برخی از دکمه از موادی ارزان قیمتی چون پلاستیک ساخته می شوند و تولید کنندگان عموما این دکمه ها را به صورت کیلویی می فروشند .گروه دیگری از دکمه ها از مواد با ارزشی ساخته می شوند یا به صورت تزدینی تولید می شوند که در این موارد فروش انها به صورت دانه ای صورت می گیرد

واحد فروش عمده دکمه تعداد معینی دارد و برابر با ۱۴۴ عدد است.

هنگام صدور فاکتور برای فروش مواردی از قبلی جنس ، تعداد ، سفارش و داخلی یا خارجی بودن دکمه محاسبه می شود . دکمه های وارداتی هر یک هزار عدد ۲۰ دلار و در تولیدات با قیمت دوتا سه دلار به فروش میرسد البته باید به جنس دکمه توجه داشته باشیم در دکمه هایی با متریال با ارزش امکان تغییر قیمت وجود دارد.

تفاوت محاسبه قیمت بین دو روش بسیار زیاد است به طوری ممکن از قیمت کیلویی بسیار پایین در بازار تا قیمت های دانه ای بسیار گران یافت شود.

شما میتوانید جهت خرید انواع دکمه به بازار بزرگ دکمه مشیر خلوت در تهران مراجعه کنید .

این بازار یکی از واردکنندگان دکمه به کشور است . قیمت فروش عمده در این بازار نسبت به سایر مکان ها ارزان تر می باشد .

هم چنین می توانید سفارشات انواع دکمه ، لوازم خیاطی ، گیره روسری و .. به وبسایت دکمه قائم مراجعه کرده و سفارشات خود را ثبت کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.